Er gebeurt tegenwoordig steeds meer online, en de vraag naar online content neemt dan ook enorm toe! Kijk maar eens naar al die verschillende webcasts die worden georganiseerd tijdens aandeelhoudersvergaderingen of interviews. Deze digitale streaming events geven je als bedrijf, maar ook als particulier heel veel mogelijkheden! Daarmee is het dus heel belangrijk om je als bedrijf goed te verdiepen in company webcast of streaming events. Er is namelijk heel veel te winnen met streaming events. Niet alleen houd je mensen beter op de hoogte van waar je bedrijf mee bezig is, het is ook goed voor je bekendheid, populariteit en hoe goed je gevonden wordt op bijvoorbeeld zoekmachines als Google.

Corporate webcast

Streaming events van bedrijven

Wat voor een bedrijf je ook hebt, streaming events kunnen een serieuze strategie zijn in zowel je communicatie als je PR en marketing plannen. Deze streaming events trekken vaak honderden als niet duizenden kijkers en maken je bedrijf een stuk populairder. Waar je bij streaming events aan kunt denken? Denk maar eens aan de presentatie van een nieuw product, of een bijzondere aanpassing op dit gebied. Denk maar eens aan het streamen van grootschalige vergaderingen die iedereen, ook klanten, aangaan. Denk aan informatieve presentaties over de koers van je producten of de nieuwste updates in de markt. Zo kom je als bedrijf namelijk voor de dag als een transparante specialist en stijgt zowel je bekendheid als je populariteit. Op die manier

 

Corporate webcast, aandeelhoudersvergaderingen en presentaties

Wanneer je als bedrijf grote evenementen gaat streamen, is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is en daar ook goed op in te spelen. Je doet zo’n corporate webcast natuurlijk niet uit principe, je wilt er iets mee bereiken. Al is het maar een klein iets. Het is dus goed om te weten waar je deze corporate webcast voor doet en wat dit betekend voor je corporatie. Het streamen van een aandeelhoudersvergadering, bijvoorbeeld, kun je bedrijf enorm vertrouwd en gewild maken bij aandeelhouders. Ten eerste omdat je open en eerlijk bent over deze meetings en ten tweede omdat het misschien zelfs wel amuseren kan zijn. Neem een voorbeeld aan ee Warren Buffet, die met zijn bedrijf Berkshire Hathaway jaarlijks tienduizenden kijkers en bezoekers trekt voor zijn aandeelhoudersvergadering. Niet omdat mensen puur geïnteresseerd zijn in het bedrijf, maar ook omdat die Buffet zelf een figuur is en hij ook met leuke weetjes en informatie komt. Meerwaarde creëren is hierbij het doel.

Company webcast & Streaming events

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *