Agile werken

Zowel Agile werken als design thinking zijn gevolgen van een veranderende wereld. De digitalisatie van de wereld heeft niet alleen internet geboden maar ook een verschuiving van de gehele markt naar het internet. Deze verschuiving heeft veel trends en ontwikkelingen met zich meegebracht voor praktisch alle sectoren. Twee van deze trends zijn het Agile werken en Design thinking die in deze blog uitgelicht worden.

De veranderende wereld

De wereld is door alle technologische ontwikkelen razendsnel verandert. NIet alleen qua processen en machines maar juist de denkwijze die erg veranderd is. Vroeger tijdens de industrialisatie verschoof de gehele markt richting aanbod. Alles draaide om productie waar het ging om zoveel mogelijk te produceren tegen zo’n laag mogelijke kosten. Dit is echter de laatste jaren weer veranderd waar de vraag van de consument nu centraal staat. Door het internet kan er ontzettend snel en efficiënt geschakeld worden op de vraag vanuit de consument. Dit heeft invloed op de producten die steeds persoonlijker ontwikkeld worden. De twee methodes die ook voortgekomen zijn uit de ontwikkelingen en trends zullen hier beschreven worden.

Agile werken

Het agile werken komt van origine uit de IT wereld. In de IT sector wordt het gebruikt bij softwareontwikkeling om in korte periodes aan de slag te gaan. In deze sector geldt juist dat wekelijks gehele takken kunnen veranderen waardoor er veel overbodig is. Hierdoor moet de branche wel ontzettend snel bijsturen om aan de vraag te blijven voldoen. Het snelle schakelen in kleine projectteams op korte periodes heeft zich tegenwoordig in elke sector gewurmd.

Design thinking

Design thinking is een methode waarbij er vanuit het perspectief van de persoon gedacht wordt. Dit is een trend aangezien de algemene denkwijze voorheen vooral vanuit de producent kwam. Op deze manier wordt vanuit de behoeftes van de mensen beredeneerd om zo tot een betere aansluiting te komen op het gebied van gebruik en toepassing. Hoe makkelijker je product of dienst te gebruiken valt des te meer consumenten je zal binden. De methode gaat als volgt; het oplossingsgericht denken wat inspeelt op de ervaringen van het individu. De uitkomst wordt door middel van design thinking direct gevormd tot een product die getest kan worden. Er wordt dan nog geen aandacht besteed aan het uiterlijk maar vooral aan de werking ervan.

 

Meer informatie vindt u bij Agile Arthur

Agile werken en Design thinking zijn de toekomst

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *